Nota à Comunicação Social
PS aprova no Orçamento de Estado criação do Instituto de Língua Mirandesa
Nota à Comunicação Social
No contexto da votação das propostas de alteração ao Orçamento do Estado para 2023, o Partido Socialista aprovou hoje a proposta que cria o “Instituto de Língua Mirandesa”, enquanto unidade orgânica própria, que terá como missão a operacionalização de estratégias de proteção e promoção da língua mirandesa,enquanto língua viva.
De forma a resguardar e promover este tesouro cultural vivo da Terra de Miranda, a dotação orçamental aprovada é de cem mil euros. Em 1998, o Partido Socialista levou à Assembleia da República a proposta para a sua oficialização, tendo daí resultado a Lei 7/99 de 29 de janeiro, que reconhece os direitos linguísticos dos falantes de língua mirandesa, nomeadamente o direito ao seu ensino no contexto dos vários níveis do ensino obrigatório.
É ainda o Partido Socialista pela mão do Governo liderado por António Costa que, em 2021, é assinada a Carta Europeia das Línguas Regionais e Minoritárias Históricas do Conselho da Europa, que neste momento segue os trâmites que culminarão na sua ratificação plena.
Foi em 1882 que o sábio José Leite de Vasconcelos identificou esta língua latina e a deu a conhecer ao mundo académico. No ano em que celebramos os 140 anos desta data primordial, o Estado assume na plenitude as suas responsabilidades para apetrechar
esta nobre causa com os mecanismos fundamentais de forma a assegurar a sua vitalidade, promoção e desenvolvimento.
Os deputados socialistas Sobrinho Teixeira e Berta Nunes, eleitos pelo círculo eleitoral de Bragança, regozijam-se por mais esta conquista, que há muito tempo a Terra de Miranda reclamava.
Versão em Mirandés
Quemunicado
Anstituto de Lhéngua MirandesaNe l cuntesto de la botaçon de las perpuostas d’aditamiento al Ourçamiento de l Stado para 2023, l Partido Socialista aprobou hoije la perpuosta que cria l “Anstituto de Lhéngua Mirandesa”, anquanto ounidade ourgánica própia, que tenerá cumo mission l’ouperacionalizaçon de stratégias de proteçon i promoçon de la lhéngua mirandesa, anquanto lhéngua biba.
De maneira a resguardar i promober este tesouro cultural bibo de la Tierra de Miranda, la dotaçon ourçamental aprobada ye de cien mil ouros.
An 1998 l Partido Socialista lhebou a l’Assemblé de la República la perpuosta pa la sue ouficializaçon, tenendo dende resultado la Lei 7/99 de 29 de janeiro, que reconhece ls dreitos lhenguísticos de ls falantes de lhéngua mirandesa, mormente l dreito al sou ansino ne l cuntesto de ls bários nibles de l ansino oubrigatório.
Ye tamien l Partido Socialista pula mano de l Goberno lhiderado por Antonho Costa, que an 2021 ye assinada la Carta Ouropeia de las Lhénguas Regionales i Minoritárias Stóricas de l Cunseilho de l’Ouropa, que por ora sigue ls trámites que culminaran na sue ratificaçon plena.
Fui an 1882 que l sábio José Leite de Bascuncelos eidentificou esta lhéngua lhatina i la dou a coincer al mundo académico. Ne l anho an que celebramos ls 140 anhos desta data primordial, l Stado assume na plenitude las sues respunsabelidades, para dar a esta nobre causa ls mecanismos fundamentales de maneira a assegurar la sue bitalidade, promoçon i zambolbimiento.
Ls deputados socialistas Sobrino Teixeira i Berta Nunes, eileitos pul círclo eileitoral de
Bergáncia, alégran-se por mais esta cunquista, que hai muito tiempo la Tierra de Miranda reclamaba.
Gabinete de Imprensa GPPS
Lisboa, 23 de novembro de 2022